|
|
|
1892
- Emil Costinescu, om de afaceri român, construieşte o fabrică
în Sinaia pentru a produce cuie, şuruburi şi piuliţe
1913 - Este fondată societatea pe acţiuni ,,Emil Costinescu”
1920 - Începe redezvoltarea
majoră a societăţii
1938 - Începe producţia
de armament
1948 - Naţionalizarea proprietăţii
private transferă toate intreprinderile româneşti în proprietatea
statului
1953 - Începe producţia
de echipamente de injecţie
1967 - Cumpărarea licenţei de la BOSCH - Germania
pentru pompele de injecţie în linie, pentru o perioadă
de 10 ani
1969 - Cumpărarea licenţei
de la LUCAS - CAV Marea Britanie pentru pompele rotative tip
DPA, pentru o perioadă de 10 ani
1970 - 1980 Dezvoltarea spectaculoasă a societăţii datorită
politicii de investiţii a guvernului român
1982 - O nouă clădire cu o suprafaţă de 20.000mp. este
construită pentru a dubla capacitatea existentă
1989 - Regimul Ceauşescu a
fost răsturnat; România începe tranziţia de la o economie
centralizat - planificată la economia de piaţă.
1990 - Fabrica de injectoare din Breaza se separă de MEFIN
şi capătă denumirea de Hidrojet
1995 - Guvernul Roman începe
procesul de privatizare al MEFIN
1997 - MEFIN obţine certificatul
de calitate ISO 9001:1997, acordat de SGS - Belgia
1997 - MEFIN devine membru ADS (Association of Diesel
Specialists)
|
|
2002 - După câteva încercări de privatizare
nereuşite, Walbridge Group din Detroit, Michigan, SUA, îşi anunţă
intenţia de a cumpăra MEFIN; Walbridge investeşte peste 1 milion
de dolari în calitate, producţie şi sistemul de management, în
etapa premergătoare privatizării.
2003 - Privatizarea MEFIN este finalizată; MEFIN devine
membru Walbridge Group; începe o operaţiune semnificativă
de reorganizare a MEFIN.
2003 - MEFIN obţine certificatul de calitate ISO9001:2000 acordat
de Lloyd’s Register Quality Assurance pentru „proiectare,
dezvoltare, producţie şi service pentru sistemele de injecţie
şi producţia de componente auto”.
2004 - MEFIN primeşte prestigiosul certificat TS16949:2002
acordat de către TUV Rheinland Group - Germania. Portofoliul de
clienţi şi producţia de bază se lărgesc şi compania începe
să producă pentru clienţii Vest Europeni din industria auto.
2004 - Walbrdge Group continuă recapitalizarea MEFIN, prin
investiţii directe în valoare de 2 milioane $.
2006 - MEFIN îşi extinde prezenţa în mai mult de 50 de ţări
localizate pe 4 continente. Pentru prima dată în istorie, majoritatea producţiei
este destinată exportului. Piese MEFIN sunt montate pe noul Range Rover.
2007 - Anticipând criza economică, MEFIN decide să oprească
furnizarea de componente clienţilor din sectorul auto din Europa de Vest,
de la mijlocul anului 2008 concentrându-se exclusiv pe dezvoltarea propriilor
produse şi mărcii MEFIN. D-l Valentin Barba, un renumit inginer şi inventator,
se alătură echipei de manageri.
2008 - MEFIN produce primele piese pentru Common Rail.
Producţia pentru clienţii din sectorul auto din Europa de Vest se încheie
după mai mult de 1.000.000 de componente vândute în ultimii 4 ani.
2009 - MEFIN prezintă prima pompă completă Common Rail la
Târgul Internaţional Automechanika Dubai şi îşi extinde gama de produse pentru
piaţa pieselor de schimb pentru a include şi piese Common Rail (Bosch & Delphi)
şi piese tradiţionale de generaţie mai recentă (Delphi / Lucas DP200, DPS, etc.).
|
|