ISTORIA COMPANIEI
 
 

1892 - Emil Costinescu, om de afaceri român, construieşte o fabrică în Sinaia pentru a produce cuie, şuruburi şi piuliţe

1913 - Este fondată societatea pe acţiuni ,,Emil Costinescu”


1920 - Începe redezvoltarea majoră a societăţii

1938 - Începe producţia de armament

1948 - Naţionalizarea proprietăţii private transferă toate intreprinderile româneşti în proprietatea statului

1953 - Începe producţia de echipamente de injecţie

1967 - Cumpărarea licenţei de la BOSCH - Germania pentru pompele de injecţie în linie, pentru o perioadă de 10 ani

1969 - Cumpărarea licenţei de la LUCAS - CAV Marea Britanie pentru pompele rotative tip DPA, pentru o perioadă de 10 ani

1970 - 1980 Dezvoltarea spectaculoasă a societăţii datorită politicii de investiţii a guvernului român


1982 - O nouă clădire cu o suprafaţă de 20.000mp. este construită pentru a dubla capacitatea existentă


1989 - Regimul Ceauşescu a fost răsturnat; România începe tranziţia de la o economie centralizat - planificată la economia de piaţă.

1990 - Fabrica de injectoare din Breaza se separă de MEFIN şi capătă denumirea de Hidrojet


1995 - Guvernul Roman începe procesul de privatizare al MEFIN

1997 - MEFIN obţine certificatul de calitate ISO 9001:1997, acordat de SGS - Belgia

1997 - MEFIN devine membru ADS (Association of Diesel Specialists)

 

 
2002 - După câteva încercări de privatizare nereuşite, Walbridge Group din Detroit, Michigan, SUA, îşi anunţă intenţia de a cumpăra MEFIN; Walbridge investeşte peste 1 milion de dolari în calitate, producţie şi sistemul de management, în etapa premergătoare privatizării.

2003 - Privatizarea MEFIN este finalizată; MEFIN devine membru Walbridge Group; începe o operaţiune semnificativă de reorganizare a MEFIN.

2003 - MEFIN obţine certificatul de calitate ISO9001:2000 acordat de Lloyd’s Register Quality Assurance pentru „proiectare, dezvoltare, producţie şi service pentru sistemele de injecţie şi producţia de componente auto”.

2004 - MEFIN primeşte prestigiosul certificat TS16949:2002 acordat de către TUV Rheinland Group - Germania. Portofoliul de clienţi şi producţia de bază se lărgesc şi compania începe să producă pentru clienţii Vest Europeni din industria auto.

2004 - Walbrdge Group continuă recapitalizarea MEFIN, prin investiţii directe în valoare de 2 milioane $.

2006 - MEFIN îşi extinde prezenţa în mai mult de 50 de ţări localizate pe 4 continente. Pentru prima dată în istorie, majoritatea producţiei este destinată exportului. Piese MEFIN sunt montate pe noul Range Rover.

2007 - Anticipând criza economică, MEFIN decide să oprească furnizarea de componente clienţilor din sectorul auto din Europa de Vest, de la mijlocul anului 2008 concentrându-se exclusiv pe dezvoltarea propriilor produse şi mărcii MEFIN. D-l Valentin Barba, un renumit inginer şi inventator, se alătură echipei de manageri.

2008 - MEFIN produce primele piese pentru Common Rail. Producţia pentru clienţii din sectorul auto din Europa de Vest se încheie după mai mult de 1.000.000 de componente vândute în ultimii 4 ani.

2009 - MEFIN prezintă prima pompă completă Common Rail la Târgul Internaţional Automechanika Dubai şi îşi extinde gama de produse pentru piaţa pieselor de schimb pentru a include şi piese Common Rail (Bosch & Delphi) şi piese tradiţionale de generaţie mai recentă (Delphi / Lucas DP200, DPS, etc.).
 
   
  Continutul acestui site este copyright © MEFIN S.A. Sinaia - actualizare la data de
 
Aceasta pagina a fost realizata de: Corneliu Calin Crose